Het regenseizoen... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu Het regenseizoen... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu

Het regenseizoen...

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

23 Februari 2010 | Australië, Cairns

Zoals ik al eerder meldde in mijn berichten over de Whitsundays en Fraser Island, heb ik soms wat last van regen. Nu is dat niet heel erg toevallig, want er is gewoon een regenseizoen dat zich niet aan de regenvrije wensen van één Nederlandse toerist houdt. Eigenlijk is het begonnen met een orkaan, kracht 4, in Cairns een maand geleden. Van de backpackers die naar het zuiden reisden (van Cairns naar Sydney) begreep ik al dat ze weken achter elkaar last hadden van de regen en zware stormen. En doordat het regenseizoen hier pas eind maart (of nog later) pas eindigt, heb ik er ook last van. Niet meer van de orkaan, trouwens.

De regen heeft een hoop negatieve kanten. Zoals je boodschappen doen, zeiknat aankomen bij de supermarkt en nadat je opgedroogd bent alsnog weer zeiknat terugkomen in het hostel. Of tijdens een dagtrip, die ik vandaag gemaakt heb, naar Daintree Rainforest, een natuurgebied dat op de werelderfgoedlijst staat. Het is prachtig al dat groen en het kleurt ook flink door al die regen en vergeet ook niet de sterke stromingen van de vele riviertjes niet. Maar middenin de regen je foto's proberen te maken (ze staan alweer online!) lukt niet altijd en dan vergeet je ook wel eens de druppels van je lens af te halen.

De postieve kant is dat meer water voor een hogere rivierstand zorgt en dat het ook sneller naar beneden wilt. Dus als je gaat zoetwaterraften, wat ik gisteren heb gedaan, dan is het zeiknat worden van de tropische regen ineens helemaal niet zo erg meer in zo'n rubberbootje. Dat vraagt om nog meer, dus ik geloof dat ik Zoetermeer (waar zo'n nagebootste rivier is gebouwd) eens ga bezoeken als ik terug in Nederland ben.

Over Nederland gesproken, ik heb toch nog echt het liefst deze warme regen dan de kou hoor. Ik kan niet geloven dat het sinds ik weg ben bijna nooit ver boven nul is geweest en iedere keer zoveel (of weinig?) gesneeuwd heeft dat het land weer eens stil komt te staan. En dat is dan weer een mooi bruggetje naar de val van het kabinet. Gelukkig hoef ik dat niet mee te maken. Als ik 3 maart zou mogen stemmen in Almere, weet ik inmiddels wel dat PVV héél ver onderaan staat bij mij. Met daank aan Stemwijzer en Kieskompas.

Nee, ik denk dat ik nog even hier blijf. Vrijdag vlieg ik naar Darwin, waar het ook regenseizoen is dus ik moet me daarbij neerleggen, en dinsdag start een 14 dagen lange tocht door naar beneden naar Adelaide. Met onder andere Kakadu Park, Alice Springs, Uluru, Kings Canyon en Coober Pedy op het programma. Daarover later meer.

  • 23 Februari 2010 - 14:53

    Sander:

    Ach ja je moet alles een keer meegemaakt hebben. Wat een verhaal en foto's man! Die foto's van de slangen zijn wel gaaf. Heb je nog last van bloedzuigers gehad in het regenwoud?

    Je krijgt zometeen ook nog een mooi stukje van Australië te zien. Misschien is die golfbaan nog wel in Coober Pedy. Ik geloof dat iedereen die foto wel schiet.

    Veel plezier nog!

  • 23 Februari 2010 - 17:58

    Wendeke:

    het regent.. het regent.. de pannetjes worden nat ! :D

    De sneeuw is hier inmiddels weg hoor Mart ! Khoop dat we snel mooi weer krijgen..

    Veel plezier op je 14daagsetourrr (K)

  • 25 Februari 2010 - 11:17

    Wendy Kors:

    Hé Martin, geniet er nog maar lekker van!Voordat je het weet, zit je weer hier op het werk, groetjes Wendy

  • 25 Februari 2010 - 14:14

    Ray:

    Doe je de groetjes aan Crocodile Dundee? Veel plezier.

  • 25 Februari 2010 - 22:23

    Bergy:

    Heee Martin,
    Leuk om je reis zo te volgen! Veel plezier op je 14-daagse avontuur :)

    Groetjes

  • 28 Februari 2010 - 19:11

    Lobke:

    Ach het is hier nu ook regenseizoen alleen is het bij jou ietje warmer.

    Veel plezier nog!

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 15 Nov. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 18322

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 26 September 2013

Martin goes SoCal

29 December 2009 - 08 April 2010

Martin goes Down Under

Landen bezocht: