Zoveel mogelijk zien... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu Zoveel mogelijk zien... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu

Zoveel mogelijk zien...

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

01 Maart 2010 | Australië, Darwin

Dinsdag begint mijn tour vanuit Darwin naar beneden. Ik heb voor een georganiseerde tour gekozen, omdat ik dit deel van Australië niet in m'n eentje wilde doorkruizen. Nu kan ik het ook met andere mensen doen die dezelde plekken willen bezoeken, maar die moet je dan wel vinden. En ook al heb ik veel mensen ontmoet de laatste paar weken, ieder heeft toch zijn eigen plannen. Dus heb ik gekozen voor de simpele oplossing van een tour. Vrijwel al het eten is geregeld (niet op de vrije dagen) en alle overnachtingen voor de volledige 2 weken.

Je ziet ook nog eens een heleboel, want als ik mijn Lonely Planet mag geloven zie ik de belangrijkste, mooiste en meest toeristische plekken tussen Darwin en Adelaide. Als je de hele beschrijving wilt lezen, zoek dan naar de website van Adventure Tours en de 14 dagen van Darwin naar Adelaide. In het kort bezoek ik de volgende plekken:

- Kakadu: Litchfield National Park, Mary River Wetlands, Ubirr, Nardab, Maguk (Barramundi Gorge), Jim Jim Falls, Twin Falls, een boottocht en hier en daar een wandeling tussendoor.
- Adelaide River, Katherine Gorge (Nitmiluk), Mataranka, Daly Waters, Tennant Creek, Devils Marbles
- 2 vrije dagen in Alice Springs: ik heb hiervoor nog niets gepland, maar een helicoptervlucht of quadrijden zijn zomaar wat ideeën die bij me opkomen.. (op eigen kosten)
- Kings Canyon, Mt Connor, Ayers Rock, Kata Tjuta (The Olgas)
- Coober Pedy, Pt Augusta, Quorn, Flinders Ranges, Wilpena Pound, Yourambulla Caves, Dutchman's Stern, Spencer Gulf, Mt Remarkable, Clare Valley en uiteindelijk kom ik in Adelaide aan.

Duim voor me dat ik heelhuids, droog (het regent hier in Darwin de helft van de dag...) en niet-verbrand terug kom uit de Outback! ;)

  • 01 Maart 2010 - 10:17

    Wendeke:

    Niet verbrand?!
    Nou ik wil jou wel poepiebruin terug zien hoor! Wat denk jij nou :P

    Er zullen vast wel weer leuke mensen in die tour zitten toch ;)?

    Veel plezier!!

  • 01 Maart 2010 - 12:24

    Jan:

    Ik dacht dat ik het druk had, maar jouw agenda zit echt boordevol leuke activiteiten. Het zijn schitterende foto's die je hebt geplaatst.Wanneer krijgen we het bewijs te zien dat je zelf overal geweest bent,behalve dan de onderwaterfoto's? :-)

    Have a lot of fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 15 Nov. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 18334

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 26 September 2013

Martin goes SoCal

29 December 2009 - 08 April 2010

Martin goes Down Under

Landen bezocht: