Het mag wat kosten... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu Het mag wat kosten... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu

Het mag wat kosten...

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

17 Februari 2010 | Australië, Cairns

...maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen.

Waar ik het over heb? De gadget die ik enkele dagen geleden gekocht heb: een waterdichte tas voor mijn fotocamera. Voor 180 dollar (ca 120 euro) heb ik een tas waar mijn digitale camera inpast die helemaal waterdicht is door een seal en die je onderwater, op het strand of in een regenbui kunt gebruiken. Geen behuizing van hard plastic (die krengen kosten zo'n 700 euro), maar een licht onhandige tas.

Vandaag was de eerste dag dat ik hem echt gebruikt heb (op wat proeven in het zwembad na) . Tijdens een snorkeltrip heb ik enkele mooie foto's geschoten waar ik tevreden mee mag zijn. De foto's op het bekende http://bosmeneer.nl/fotoalbum/ zijn in drieën verdeeld. De foto's tot die van de kapitein zijn in een eerste korte duik genomen, daarna zijn er foto's vanuit de 'semi submersible'. Dat is gewoon een boot, maar dan met een verlaagde bodem met glas rondom waardoor je een uitzicht hebt op het koraalrif. De laatste foto's, vanaf de flippers, zijn van een langere duik.

Verder heb ik ook nog ge-scubadived, voor het eerst wat ik mij kan herinneren. En het smaakt naar meer! (behalve het zoute water dan, flauw) Tijdens deze duik heb ik geen foto's gemaakt, wat achteraf balen was, omdat ik een schildpad en een haai voorbij heb zien zwemmen... Nu zit ik nog even na te denken over een tweede keer. Ten eerste is een gecertificeerde duik niet goedkoop en tweede heb ik vandaag gedoken met een duikbril op sterkte (ja, die bestaan) wat erg prettig was. Nu kan ik die voor mijn zelf gekochte duikbril laten aanpassen en de prijs daarvan is vergelijkbaar met Nederlandse winkels. Maar ga ik dat later wel gebruiken? (Adelaide, Perth, Bali) Aaarrgghhh... ik heb vakantie, ik wil niet nadenken!!

  • 17 Februari 2010 - 12:13

    Vera:

    Het is hier vies en koud met restanten sneeuw. Dus ik ben even met je meegedoken. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! (y) En nou niet meer klagen dat alles zo duur is he? :-) Ik zou zeggen, gewoon doen!

  • 23 Februari 2010 - 17:52

    Wendeke:

    Moooie foto's Marttt :D!

    Wel handig zeg zo'n duikbril op sterkte !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 15 Nov. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 18321

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 26 September 2013

Martin goes SoCal

29 December 2009 - 08 April 2010

Martin goes Down Under

Landen bezocht: