De helft zit er op.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu De helft zit er op.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu

De helft zit er op..

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

14 Februari 2010 | Australië, Cairns

Het is 14 februari, Valentijnsdag, dus vanavond wordt het (weer) feesten (hé, het is hier iedere dag weekend! ;)), maar voor mij betekent het ook dat ik over de helft ben van mijn reis door Australië. De laatste 2 weken heb ik sinds Fraser Island ook niet meer stil gezeten (behalve in de lange busritten dan).

Na Hervey Bay ben ik naar Rockhampton gereist voor een tussenstop. Ik had weer regen en het hostel lag in een afgelegen wijk met de dichtstbijzijnde supermarkt op 15 minuten lopen. Dus snel door naar de volgende bestemming: Airlie Beach, voor de Whitsundays zeiltocht.

Heerlijk op het water luieren, af en toe snorkelen en niets doen. Ja, het zijn mooie eilanden, maar schijnen ook erg duur te zijn om te bewonen of overnachten... Ik kan nu wel zeggen dat ik het gezien heb, inclusief de superfijne witte zandstranden.

Hierna weer een tussenstop, in Townsville. De stad zelf is redelijk groot, maar het centrum is weinig aan. De belangrijkste attractie is dan ook Magnetic Island. Een zeer mooi subtropisch eiland waar ik slechts een paar uur verbleef, maar waar ik zeker wil wonen!

Op dit moment zit ik in Cairns tot 26 februari, dan vlieg ik naar Darwin. De komende 2 weken vermaak ik me hier ook wel met allerlei uitjes. Snorkelen, misschien duiken, wildwatervaren (rafting), Cape Tribulation en Port Douglas bezoeken. En de stad zelf is ook erg levendig met toeristen, een heerlijke lagoon (buitenzwembad met zand en palmbomen) om te relaxen en een uitgebreid winkelcentrum.

  • 14 Februari 2010 - 10:16

    Wendeke:

    Wat klinkt dat heerlijk en warm !

    Hier: Sneeuw, sneeuw, sneeuw en oja vannacht was 't weer sneeuw :D en voor de komende dagen? Sneeeuwwww! Blijf dus voorlopig nog maar even daar :D

    Mart, als ik je sms krijg ik elke keer mislukt :( Gewoon het nr waar jij mij ook mee smst!

  • 14 Februari 2010 - 18:47

    Gerwin:

    Leuk om je reis te volgen. Zeker gaan duiken hoor (Prodive Cairns) Dit is echt onvergetelijk! Great Barrier is gewoon " the place to be".
    Groeten ( ook van Deb)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 15 Nov. 2009
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 18322

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 26 September 2013

Martin goes SoCal

29 December 2009 - 08 April 2010

Martin goes Down Under

Landen bezocht: