Het ultieme backpackersleven... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu Het ultieme backpackersleven... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu

Het ultieme backpackersleven...

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

21 Januari 2010 | Australië, Byron Bay

Mijn vorige stukje had ik al eerder geschreven, vlak voor ik wegging uit Port Macquarie, maar ik had nog geen tijd om het te plaatsen.

Inmiddels heb ik 2 dagen Yamba gehad en heb daarbij een door de eigenaar van het hostel zelf georganiseerde tour gehad door het dorp en de stranden in de omgeving. De sfeer wordt gelijk erg goed als die eigenaren zo graag met de backpackers omgaan. Je zou er aan de ene kant dan graag wat langer willen blijven, maar je wilt ook graag verder reizen en meer gaan zien. De Australiërs zelf schijnen trouwens wat onbeschoft te kunnen zijn en die worden ook gemeden door de kleinere hostels, terwijl juist zijzelf (de surfers) het hele backpacken in Australië op de kaart hebben gezet.

Na Yamba is het door naar Byron Bay. Een toeristisch dorpje waar een love & peace jare-60-sfeer hangt. Eén nacht in een ander hostel, maar op dit moment zit ik in Arts Factory Lodge. Iedereen die er niet geweest is, kent het als het ultieme relaxte backpackersleven. Zijn ze er wel geweest dan is het verschillend, je vindt het niets of het is helemaal top. Ik kan zeggen dat het helemaal top is. De lodge (je mag geen hostel zeggen) ligt iets uit het dorp middenin het regenwoud. De gecko's lopen over het plafond, kalkoenen over het terrein en een van de medewerkers heeft haarfijn uitgelegd dat er ook wel eens giftige spinnen in de douches kruipen. Sommigen vinden de sfeer hippie-achtig, omdat er wordt geblowd (wat illegaal is in Australië) en er yoga-lessen, meditaties en didgeridoor-lessen worden gegeven. Je kan het ook alternatief, niet-mainstream noemen.

Het leuke aan de hostels waar ik nu verblijf is dat een hoop backpackers dezelfde kant op reist: Cairns in het noorden. Ik ben al meerdere mensen uit vorige hostels opnieuw tegengekomen zoals bij de bushalte waar ik uitstap en zij op weg zijn naar de volgende stop.

Voorlopig is dit m'n laatste stukje uit Byron Bay. Overmorgen zal ik de zonsopkomst op het meest oostelijke punt van Australië meemaken. Vroeg op, maar het schijnt iets moois te moeten gaan worden.

En ja, er zijn weer foto's bij geplaatst op http://bosmeneer.nl/fotoalbum/

  • 21 Januari 2010 - 18:27

    Wendeke:

    Wat een mooi verhaaltje weer :D
    Ik ben benieuwd naar je zonsopgang foto :D

    Je maakt echt mooie foto's zeg :D Leuk om te zien ;)

  • 22 Januari 2010 - 08:32

    Sander:

    Je verveelt je in ieder geval niet. Het is zo'n mooi land en zoveel te zien. Ik herken het wel dat je op sommige plaatsen langer wilt blijven. Denk wel de plaatselijke bevolking kan je plekken laten zien die je als "toerist" vaak niet ziet.

    Veel plezier nog!

    PS: Ga je nog wel duiken?

  • 24 Januari 2010 - 10:12

    Arno:

    Hee kerel, heel erg leuk man. Foto's zijn toppie. (beetje jammer dat je er zelf niet op staat). Zo te lezen en te zien vermaak je je prima, gaaf. Veel plezier nog de vele komende dagen.Mzzl.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 15 Nov. 2009
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 18322

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 26 September 2013

Martin goes SoCal

29 December 2009 - 08 April 2010

Martin goes Down Under

Landen bezocht: