Ik heb koala's gezien... - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu Ik heb koala's gezien... - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu

Ik heb koala's gezien...

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

17 Januari 2010 | Australië, Port Macquarie

Op dit moment zit ik in Port Macquarie, ten noordoosten van Sydney, 9 uur met de bus.

Zometeen vertrek ik weer met de bus, maar dan wat minder uurtjes. Als je slaapt in de bus en nergens last van hebt door je geringe lengte, dan is zo'n bus best te doen. Voor mij is het een vervoermiddel en verre van een slaaprijtuig. Maar je blijft op de kosten letten natuurlijk en je ontmoet weer een hoop mensen tijdens de verplichte stops.

De afgelopen week ben ik, na de Blue Mountains, weer naar Sydney gegaan voor 2 nachten. Het eerste hostel lag te ver weg van de stad, waardoor je niet zoveel ziet van deze stad met een paar miljoen inwoners. Verder was het een leuke ervaring in een ander hostel. Ik heb ook nu Bondi Beach gezien, maar er is mij vertelt dat de golven wat tegenvielen en ook midden op de dag (als het eb is) er veel hogere golven kunnen voorkomen. Nou ja, ik heb nog enkele weken langs de kust te gaan, dus ik zie ze vast nog wel.

Hier in Port Macquarie is weinig te doen op wat winkeltjes en (uiteraard) strand na, maar het hostel is klein en erg gezellig. Je hebt iedereen wel een keer ontmoet en dat gaat je echt niet lukken bij de grotere hostels (zoals die in Sydney) met een paar honderd gasten. Wel kent het dorp een opvangcentrum voor koala's, zoiets als Stichting AAP in Almere. De koala's hier leven overal en worden worden aangevallen door honden, verdrinken in zwembaden waar ze niet uit kunnen klimmen of worden aangereden op de provinciale wegen. Allemaal worden ze dan opgevangen en na herstel teruggezet in hun oorspronkelijke leefgebied.

Komende weken heb ik nu een beetje vooruitgepland, vooral doordat je de verhalen van anderen nu hebt gehoord en je weet waar je wel of niet heen moet gaan. Ik wil zelf wat meer stops maken, maar dan korter blijven om de lange busreizen te vermijden.

Vannacht en morgen zit ik in Yamba, daarna in Byron Bay voor 3 tot 5 dagen. Misschien Gold Coast voor een dag, Brisbane voor enkele dagen, Hervey Bay voor 5 dagen waarvan een Fraser Island tour van 3 dagen, dan Rockhampton en Mackay ieder 1 dag, Airlie Beach meerdere dagen en ook weer een tour, maar nu zeilen naar de Whitsundays. Met twee tussenstops zal ik dan tussen 10 en 15 februari aankomen in Cairns.
Hierna is het nog wat onduidelijk. Als ik zin en tijd heb, dan vlieg ik naar Darwin en ga ik zuidwaarts naar Alice Springs. Ik kan ook rechtstreeks vanuit Cairns naar Uluru vliegen.

Uiteindelijk moet ik halverwege maart in Adelaide zijn om de (al gereserveerde) trein naar Perth te nemen waarna ik vlieg naar Bali, Indonesië. Maar dat is nog een heel eind weg. Ik ben pas 2,5 week onderweg...

  • 21 Januari 2010 - 10:58

    Wendeke:

    Wat is dat voor belachelijk iets.. 36 Gr :| zag ik staan..
    Slaat echt nergens op :D
    Hahaha! Lekker zeg.. ben ik ff jaloers :$

    Veel plezier (K)

  • 21 Januari 2010 - 12:57

    Jan:

    Wat lekker zeg, 'k wou dat we konden ruilen. Nou ja, zoals je weet gaan Saskia en ik eind dit jaar naar Norfolk Islands, alwaar Saskia voor Nederland uitkomt in de World Champion of Champion (Bolws). We willen er een vakantie aan vast plakken, maar de keus waar naar toe wordt wel heel moeilijk als ik jou verslag lees met vele mooie gebieden. Een goed advies als je straks terug bent komt dus goed van pas. Geniet er verder van en we zien het volgende verslag met grote belanstelling tegemoet. Ga nu genieten van Bolws op BBC-2. XXX

  • 21 Januari 2010 - 21:00

    Gerwin:

    G'Day Martin!

    How's life? Leuk om je te volgen hoor. Voor mij alweer 16 !! jaar geleden dat ik Down Under was. Grappig om je reis te volgen zo. Krijg de ene déjá-vu na de andere. Lekkere biertjes hebben ze daar heh? Geniet ervan jongen. Knijp jezelf wel af en toe in je wang (het went snel, dat backpacker-bestaan), voor je het weet ben je weer in "boring Holland"

  • 22 Januari 2010 - 09:12

    Irmgard:

    Denk je nog aan George?
    20-02-10 in Perth en 26-02 in Sydney. Het is maar een optie :-)
    En een aanplakbiljet van George meepikken is natuurlijk altijd goed voor je carriere!

    ps; goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 15 Nov. 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 18322

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 26 September 2013

Martin goes SoCal

29 December 2009 - 08 April 2010

Martin goes Down Under

Landen bezocht: