De eerste week... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu De eerste week... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Reinders - WaarBenJij.nu

De eerste week...

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

07 Januari 2010 | Australië, Sydney

Het is inmiddels al weer een week (en een dag) geleden dat ik in Australië ben aangekomen. Snel? Valt mee. Of ik veel gedaan heb? Mwoah..

Als eerste NYE (wat staat voor New Year's Eve, de avond vóór het nieuwe jaar). Op een grasveld vanaf 1 uur 's middags gewoon wat rondhangen met z'n allen uit het hostel. Wat drinken, eten, kennismaken met iedereen die blijkbaar in hetzelfde hostel zit als jij, maar je nog nooit eerder gezien hebt en vooral veel in de wachtrij van de toiletten staan... Om 9 uur start dan het eerste vuurwerk al. Veel, groot, mooi, maar nog lang niet alles.
Om 10 en 11 uur worden we dan nog even wakker gehouden met een enkel bolletje, want 12 uur wachten is echt een hele tijd.
Uiteindelijk barst dan het geweld om 12 uur los en zit je minutenlang om je heen te kijken en zoekend waar het vandaan komt. Van de brug uiteraard, maar ook van het water, kantoorgebouwen, het Opera House en weetikweelwaar. Prachtig, overweldigend, onbeschrijfelijk mooi.

Wat doe je dan de dag erna, als je om 4 uur thuiskomt? Gewoon relaxen, napraten over het feest van de dag ervoor en zorgen dat je aan wat te eten komt. Maar gelukkig doen ze daar niet moeilijk over, alle winkels zijn gewoon open. Het is alleen vervelend dat er geen grote supermarkt dichtbij dit hostel zit. Wel wat convenience stores, maar die zijn akelig duur.

Dus dat was mijn missie en dagbezetting voor de dag erna: winkelen. Zonder veel uit te geven, dat wel, maar de shopping mall is wel leuk om je dag mee vol te maken. De Maxis is er niets bij. Dit is echt groot. Op z'n Amerikaans, met veel bars waar je eten van over de hele wereld kan halen. Vooral warm, daar moet ik toch aan wennen als lunch.

Zondag 3 januari was ook een relaxdag, totdat 2 meiden mij mee wilden nemen om uit te gaan. Op naar de stad, King's Cross is het uitgaansgebied dus daar stonden we, alledrie nog onbekend in Sydney's nachtleven. De club, Hugo's Lounge, was niet echt goedkoop, maar omgerekend 6 euro voor een biertje is nog best te doen. Beter als de 10 euro die anderen betaalden tijdens NYE.

Het was een erg gezellig avondje, maar doordat het hostel zover weg ligt, waren we pas tegen 7en terug. Dus de maandag werd weer een rustdag. Gelukkig hoef je je dan niet te vervelen, want de hele dag zitten mensen in de dining room en zijn aan het eten, internetten en ook een dag zonder veel geld uitgegeven te hebben aan het doorkomen.

Daarna was er eindelijk een niet-bewolkte dag, want die waren er iets teveel de laatste dagen, zodat eindelijk het strand bezocht kon worden. Dan kom ik ook eens van die saaie witte huidskleur af.. ;)

Gisteren bleef het ook mooi weer, dus heb ik de eerste foto's gemaakt tijdens een toer door Sydney. Vanaf de veerboot, die vertrekt vanuit Manly, heb je al een geweldig uitzicht op de stad als je aan komt varen en je beland direct in het centrum. Foto's volgen later.

Vandaag wordt een rustdag waarbij ik mn rugtas even op orde moet maken. De meiden van het uitgaan, die ik nog dagelijks spreek en mij zelfs tot Facebook hebben overgehaald (Get rid of that fucking Hyves, Facebook is all you gonna need en you will love it!), zijn wat meer ervaren in het backpacken en konden nog wat goede tips geven over het inpakken. Als tegenprestatie moest ik wel vanavond koken (zij kookten al 3 dagen voor mij, heerlijk toch!), maar pannekoeken mag niet.. :(

Morgen zit ik op de trein naar Blue Mountains waar ik voor een paar nachten blijf. Een beetje van de natuur genieten daar, weer wat relaxen. Nee, echt, het backpackersleven is vooral rustig aan doen en binnen je slaap/eetbudget te blijven (en geld overhouden voor de leuke dingen). Voorlopig geniet ik daar heerlijk van! :-)

Het gebied is trouwens zeer groot en de bosbranden waar ik in het Nederlands over lees, maar hier totaal niet, zijn niet eens in de buurt. Net als de overstromingen waar ik 500 km van af zit nu.
Het is nou eenmaal een groot land en je vergist je dus erg snel in de afstanden.

Hier hou ik het voorlopig bij. Mijn internettijd van 25 dollar voor een week wireless zit er over een uurtje op. Foto's komen na het weekend pas, maar dan heb ik er inmiddels wel meer bijgemaakt. En schrijf je ondertussen ook even in op Facebook...

  • 07 Januari 2010 - 06:56

    Jan:

    Hoi Martin,

    leuk hoor je eerste week. Vanwege onze internationale bowls avontuurtjes en kenissen, gebruiken wij ook facebook. Zal daar even een kijkje nemen. Je hebt toch wel lekker gekookt voor die meiden toch? We wachten met grote belangstelling je foto's af. groetjes!

  • 07 Januari 2010 - 11:20

    Patricia:

    Hoi Martin,

    Wat een verhaal zeg en jij maar zeggen dat je wel weer terugkomt in April, nou ik moet het maar eerst zien met al die meiden om je heen!
    Leuk stukje heb je geschreven en ik ben benieuwd naar de foto's

    Groetjes en veel plezier

    Pat

  • 07 Januari 2010 - 13:17

    Christjanna:


    erg leuk om je te volgen in australie

    geniet er van
    groetjes christjanna en jacob

  • 07 Januari 2010 - 13:48

    Irmgard:

    Een bolletje om wakker te blijven? Moet ik mij zorgen gaan maken?

    Veel plezier! Hopenlijk zonder al te veel "bolletjes"

  • 07 Januari 2010 - 18:59

    Lobke:

    Irmgard, ik weet niet waar jij dat leest van die bolletjes maar ik kan het niet vinden hoor???

    Martin,

    Ben je helemaal losgeslagen of zo? Op stap met meiden en pas om 7 uur ´s ochtends terug komen? Volgens mij moet jij je straks opnieuw gaan voorstellen op het werk want we kennen je niet meer terug ;-)
    Heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de foto´s.

    groetjes

    p.s. vergeet je niet om zo naar wie is de mol te kijken?

  • 08 Januari 2010 - 19:32

    Norremeer :

    Geweldig,
    Wat een belevenis,hartstikke fijn om te horen dat met je goed gaat.Trouwens heb je ook wel echte Kangoeroe gezien?. maar kook niet mee!... pst..laat je gaan, veel plezier en geniet van je vakantie. Groet uit Norremeer

  • 08 Januari 2010 - 22:51

    Martin:

    Euhmm.. ik bedoel dus vuurwerkbolletjes. Het staat er echt heel grappig lees ik nu pas :)

  • 09 Januari 2010 - 15:57

    Saskia:

    De tijd gaat inderdaad snel. Geniet met volle teugen. Hier ligt nog steeds sneeuw en het bowlstoernooi is afgelast ivm weersverwachting 'sneeuwbuien met veel wind'. Wendy is op dit moment een surinaamse lekkernij aan het maken. "Fiado". En Jan en ik hebben ons na een proefles, opgegeven voor Salsalessen.
    Groetjes, Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 15 Nov. 2009
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 18322

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 26 September 2013

Martin goes SoCal

29 December 2009 - 08 April 2010

Martin goes Down Under

Landen bezocht: